Forum serwisu ReklamaStron.pl

Dyskusje o tworzeniu i reklamowaniu stron
oraz o sposobach zarabiania na rozreklamowanej stronie


Nowinki ze świata reklamy - Wpływ odsłony reklamy na podświadomość

OzdobaForum - 2007-09-10, 11:00
Temat postu: Wpływ odsłony reklamy na podświadomość
Najpopularniejszym wskaźnikiem służącym do badania skuteczności reklamy jest wskaźnik CTR, który procentowo wyraża stosunek ilości kliknięć w reklamę do ilości jej wyświetleń na stronie. Jednakże najnowsze badania wskazują, że znaczący wpływ na skuteczność reklamy ma ilość jej odsłon. Jak to możliwe?

Internauci oglądając reklamę internetową wykorzystują różne typy pamięci:
- pamięć bezpośrednią, w której przechowywane są informacje, fakty i dane np. adresy strony;
- pamięć ukryta, w której informacje przechowywane są podświadomie.

Informacje, które przechowywane są podświadomie w pamięci ukrytej ujawniają się pod wpływem zewnętrznych bodźców. Przykładowo podczas zakupów konsument może niespodziewanie zainteresować się marką, którą nieświadomie zapamiętał po obejrzeniu reklamy internetowej ...i często nawet kupić produkt lub skorzystać z usług firmy, którą zapisał w swojej podświadomości.

Chociaż ilość kliknięć w reklamę jest ważnym miernikiem skuteczności, to równie istotna jest także ilość odsłon reklamy. Nawet niekliknięta reklama pozostawia ślad w pamięci ukrytej i ma wpływ na decyzje o zakupie.

Gasior - 2007-09-13, 09:58

Ja to "chyba" nie zwracam na nie uwagi :) szukam jedynie "x" do wyłączenia :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group