Pomogła: 18 razy Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 202 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-05-17, 11:57 Surfowanie - najlepszy sposób spędzania wolnego czasu w USA
Z raportu Media-Screen wynika, że przeciętny amerykański użytkownik szerokopasmowego Internetu spędza przed monitorem blisko połowę swojego wolnego czasu tj. około 100 min w każdy dzień powszedni.
Wówczas Amerykanie najchętniej wykorzystują Internet do:
- komunikacji (27% czasu spędzanego przez komputerem),
- rozrywki i dla przyjemności (27% czasu),
- zdobywania wiedzy i zapoznawania się z bieżącymi wydarzeniami (19% czasu),
- osobistej twórczości jak np. tworzenie strony (15% czasu),
- zakupów (12% czasu).
Najpopularniejsze sposoby spędzania wolnego czasu przez mieszkańców USA posiadających szerokopasmowy dostęp do Internetu to:
- wysyłanie maili (90% badanych),
- odwiedzanie stron internetowych (81%),
- oglądanie telewizji (63%),
- granie w przypadkowe gry on-line (52%),
- czytanie gazet i czasopism (52%),
- oglądanie filmów wideo/DVD (52%),
- słuchanie radia (48%),
- rozmowy przez Internet [ang. instant messaging] (35%),
- granie w gry wideo (38%),
- słuchanie muzyki (mp3) (28%),
- wysyłanie SMSów (26%),
- słuchanie radia przez Internet (25%),
- oglądanie nagranych audycji telewizyjnych (23%),
- oglądanie filmów na przenośnych urządzeniach (14%).
Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że możliwości e-marketingu nie są jeszcze w pełni wykorzystywane, a nieustanie rosnąca liczba użytkowników Internetu zachęca firmy do prowadzenie działalności online oraz do inwestowania w reklamę internetową. Stąd też przewiduje się, że w kolejnych latach udział kosztów reklamy internetowej w kosztach poniesionych na reklamę ogółem będzie systematycznie wzrastał.
Przykładowo w USA reklama internetowa stanowiła:
- 2,5% w 2002 roku,
- 3,0% w 2003 roku,
- 3,6% w 2004 roku,
- 4,6% w 2005 roku
- i 5,8% w 2006 roku
w całkowitych kosztach reklamy. Tymczasem szacuje się, że w kolejnych latach udział reklamy internetowej w USA będzie następujący:
- 6,6 w 2007 r.,
- 7,8 w 2008 r.,
- 9,1 w 2009r.,
- 10,2 w 2010 r.
- i 11,3 w 2011 r.
Podobne trendy można zaobserwować na rynku polskim, co powinno zachęcać obecnych i przyszłych właścicieli e-biznesów do prowadzenie działalności online.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach