Forum Serwisu ReklamaStron.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Poszukujemy moderatorów do opieki nad forum serwisu ReklamaStron.pl
- zainteresowanych prosimy o kontakt na adres: moderator [małpa] reklamastron.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozwój outdooru
Autor Wiadomość
Barbara 


Pomogła: 18 razy
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 202
Skąd: Lublin
Wysłany: 2006-09-22, 22:44   Rozwój outdooru

Jedną najpopularniejszych form reklamy jest outdoor, czyli reklama zewnętrzna prezentowana na specjalnie do tego przeznaczonych tablicach reklamowych (billboardach, citylightach, słupach ogłoszeniowych, nośnikach zamocowanych na wiatach przystankowych czy kioskach, tablicach elektronicznych itp.).

Od września br. działa program na rzecz rozwoju outdooru, który ma:
- podnieść efektywność i użyteczność outdooru jako medium reklamowego,
- zwiększyć skuteczność dotarcia przekazu umieszczonego w outdoorze oraz
- unowocześnić reklamę zewnętrzną (poprawa estetyczności i wtopienie reklamy w krajobraz współczesnego miasta).

Program zakłada wprowadzenie kampanii profilowanych, które mają zwiększyć prawdopodobieństwo dotarcia z reklamą do grup docelowych. Założeniem kampanii jest umieszczanie reklam outdoorowych w sąsiedztwie miejsc, gdzie przebywają docelowi odbiorcy przekazu reklamowego.
Nowością jest zidentyfikowanie i zaznaczenie na mapach miast (obecnie 4700 miejscowości) tzw. Points of Interest (POI), czyli punktów w przestrzeni miejskiej, gdzie koncentrują się osoby o podobnych zachowaniach. Obecna baza zawiera prawie 60 tysięcy takich punktów. Zgodnie z tą koncepcją reklama outdoorowa umieszczana jest w tych punktach POI, gdzie jest największe prawdopodobieństwo spotkania grupy docelowej (np. przy placach zabaw, parkach i przedszkolach będą częściej pojawiały się mamy z małymi dziećmi, a przy pubach, szkołach i kinach częściej można spotkać młodzież).

Kampanie profilowane umożliwiają dowolne konstruowanie profilu grupy docelowej, a jednocześnie pozwalają zapewniać widoczność reklam zewnętrznych i ich równomierne rozmieszczenie w mieście (nie ograniczają typu i liczby nośników reklam).
Grupa docelowa może być określana nie tylko przez punkty POI (czyli przez aktywność członków grupy), ale również przez takie cechy demograficzne jak: płeć, wiek, wykształcenie czy dochód respondenta. Kampanie profilowane pozwalają na taki dobór nośników, które będą znajdować się zarówno blisko wybranych punktów POI, jak i na obszarach dużej koncentracji grupy docelowej o określonych cechach demograficznych.
_________________
Barbara Gawrylak
Ostatni artykuł: Jak wybrać najlepszy hosting?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
SWIFT i IBAN | Ebooki | Macierzyństwo | E-Prasa | Programy partnerskie | Darmowe domeny