Niedawno pojawił się ranking sklepów internetowych przygotowany przez dziennikarzy Money.pl i Wprost. Zostały ocenione tylko największe i najpopularniejsze e-sklepy w Polsce.
E-sklepy były oceniane w różnych kategoriach. Brano pod uwagę aż 60 kryteriów, które są ważne dla klientów.
Dziennikarze sprawdzali i oceniali asortyment (liczba produktów w sklepie, podział tematyczny, narzędzia i funkcje ułatwiające poznanie oferty), udostępniane informacje o produkcie (opisy towarów, opinie, dostępność, narzędzia pomagające podjąć decyzje o zakupie), procedury zamawiania i dostawy zakupów (funkcjonowanie i przejrzystość formularzy zamówień, możliwości korekty, reklamacje, czas realizacji, śledzenie przesyłki), dostępne sposoby płatności (dostępne formy, raty, bezpieczeństwo), interakcję z klientem (kanały kontaktu, subskrypcje informacji), oferowaną jakość obsługi (czas reakcji na maila, obsługa infolinii, fachowość udzielanych informacji), łatwość dotarcia do informacji (wyszukiwarki, mapy serwisów, regulaminy, FAQ), przejrzystość i budowa strony sklepowej (estetyka, czytelność, współpraca z różnymi przeglądarkami i systemami operacyjnymi), bonusy dla klientów (wyprzedaże, programy lojalnościowe i partnerskie, możliwość negocjacji ceny) i inne (obecność w porównywarkach cen, opinie internautów o sklepie, unikalne narzędzia dla klientów).
Jeśli posiadasz własny e-sklep koniecznie powinieneś zrobić remanent pod kątem wypełniania powyższych kryteriów - być może w 2009 roku to Twój sklep będzie numerem 1 w rankingu. Powodzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach